Pages

Followers

22 February 2010

EntrY bASi Part VI

Hasil Nukilan oleh Lalinkfyza at Monday, February 22, 2010
Rentetan daripada Entry basi aku yg sebelum ni, aku rasakan entry kali ini adalah menjadi entry basi yg terakhir kot yang mana sama waktu dgn entry basi aku sebelum ni. Kejadian ni berlaku di pagi Ahad, dimana sebulan yg lepas cuma aku terlupa nak post kat blog sbb bz sgt2. Dah tau entry basi, yg ko nak post jugak tue pe hal kawan?? bukan ape..kisah ni untuk kita sama2 kongsi supaya dapat menjadi peringatan dan pengajaran untuk kita bersama :))

.........................................................

mr. M : Jgn gerak..Ada orang..

Aku : Jgn gerak..Ada orang?? Kenape ni mr. M??? (hairan+risau+mati akal)

6 Jam kemudian, baru la mr. M ni replied balik sms aku pagi tadi :

mr. M : Alamak! yer ke salah sms la..tadi saya nampak lelaki mcm intai tingkap rumah saya.Saya sms   kat wife..kalo kol takut dia terdengar bunyi telefon..tak pe la..salah sms..dah ok dah..saya dah jerkah budak dadah tue..

Aku : La..ye ke..terkejut saya dpt sms mcm tue. dlm hati ni terpk mcm mana nak tolong ni, saya jauh. mak suh polis pegi umah mr. M pun saya tak tahu ape2.

mr. M : dah ok dah.. Tadi panikdan nak cepat..saya ingat no ni reply sms wife..tak perasan no awak..saya just sent sms jer.. sori la nyusahkan awak. 

Aku : Ok tak per la kalo sume dah selamat. kirim salam dgn wife ok. 

............................................................

mr. M yang dimaksudkan ni adalah ex-akauntan kat opis aku..die ni dah pindah ke Terengganu hampir setahun yang lalu..cube la korang bayangkan cane aku nak tolong die kalo dah aku kat kL, die kat Trg tue????

so.....
Moral of da story:: 
  1. Double check dulu pada siapa kita nak sent sms walaupun nak cepat+panik+ dan sama waktu dgnnya..silap sent, ni la padahnye
  2. Jangan cepat gabra bila dapat sms mcm ni. Aku pun sama la gabra jugak bila dapat sms mcm ni. :))
Tata..

0 komen:

Related Posts with Thumbnails