Pages

Followers

17 February 2010

EntrY Basi Part III -katakan TAK NAK pada ROKOK-

Hasil Nukilan oleh Lalinkfyza at Wednesday, February 17, 2010
EntrY Basi Part III

Location : Umah Pak Chaq di Sg. Bakap, P.Pinang
Date : 14.02.2010
Aktiviti : Melawat Pak Chaq yg baru lepas menjalani Operation Jantung
Members : Mama, hubby, aku, syahmi (anak buah hubby)

Untuk entry basi yg ke-3 ni..kami pi jalan2 melawat Pak Chaq aku yg baru saja lepas menjalani Operation Jantung di Bukit Mertajam..Lebih kurang dah seminggu dah Acaq kuar ward balik umah, aku dgn hubby baru la berkesempatan nak melawat dia..ya la kami ni kan dok KL, alang2 nak balik, sekali harung terus la balik cuti chinese new year ni la baru pi tengok dia.. time kami pi ni Mak Chaq tak dak sbb kena keja shif petang. Mak Chaq aku ni staffnurse kat hospital Sg. bakap ni so tak dak rezeki la nak jumpa dia sama..yang ada hanya la anak2 dia dan Acaq saja..

Acaq aku ni dah comfirm dah kena Kanser Paru-Paru.. waktu buat operation aritu sebab ada banyak cecair kat dlm jantung dia. cecair tue sebenarnya datang dari paru paru yang dah rosak sebelah.Ni la dugaan dari Allah swt..kami semua redha dgn ujian dari Yang Maha Esa ni.

Puncanya dari :: ROKOK :: sebab pak chaq ni mmg merokok dari zaman dia muda2 lagi. bak kata org dari umuq 18 tu la dia dah mula merokok. effect nya bila dah tua la baru ada kesannya.. so kepada uollllsss semua yg mana ada hubby ka membe ka adik ka kawan ka boyfren ka pak cik ka ayah ka tok wan ka yg merokok, nasihat la pada depa supaya -katakan TAK NAK pada ROKOK- ok. aku dulu pun mcm tak caya jugak tp bila dah jadi pada pak chaq aku ni, baru la aku betul2 percaya dan yakin pada ::BAHAYA ROKOK::

So pada semua, sama2 la kita doakan semoga Pak Chaq kembali sembuh seperti dulu..Kita berusaha dan Ikhtiar, hanya Dia Yg Maha Agong punyai kuasa. Semoga Acaq dikurniakan kesihatan yang baik dan kembali sembuh dgn sepenuhnya Aamin..






0 komen:

Related Posts with Thumbnails