Pages

Followers

28 August 2009

Akukah yg bersalah???

Hasil Nukilan oleh Lalinkfyza at Friday, August 28, 2009
Reactions: 
Aku kah yg bersalah dalam hal ni?? Erm..setelah hampir 5 tahun aku mengalah, haruskah lagi aku memberi peluang utk mereka-mereka berubah? Oh tuhan..berat sungguh dugaan dari-Mu..aku sendiri tak pasti adakah benar apa yg aku buat selama ni? sampai bilakah haru aku menjadi mangsa mereka-mereka yg tak berhati perut mcm ni?
Banyak betul soalan yang bermain dipikiranku ini..Adakah mereka mereka benar benar berubah ikhlas kerana Allah S.W.T? Ataupun sekadar menunjukkan pada aku sj supaya aku leh diperkotak katikkan? Oh tuhan..Lindungilah hamba-Mu ini..

Aku amat berharap akan mendapat sokongan dari org yg aku sayang..tp apa org yg aku sayang buat? "smpai bila nak berdendam??mereka sume sah berubah..percayalah.." sedih aku dengar..sakit hati ni tak dapat ku tahan tahan lagi..apa salahnya kalau dia cakap "ok..kalau u tak nak xper..it's ok k." kenapa harus die nak sebelahkan mereka-mereka tue?? yer la..bukan suruh buang mereke-mereka dari hidup die..tapi try la mengenang skit apa yg telah aku hadapi selama 5 tahun ni..

Bermula 5 tahun dahulu..aku mula menanggung derita. Ini lah kerana kasih aku turutkan..aku bersabar dgn karenah-karenah mereka..aku bersabar dgn fitnah & cacian mereke-mereka, akhirnya tuhan tunjukkan kebenarannya..Sehingga la sekarang..

Dan sekarang bila dah susah baru la nak nampak manusia yg jahat ni?? Oh tidak..aku takkan bg peluang lagi..Cukup la selama ni fitnah & cacian mereke berikan pada aku dan skrg bila susah..baru nampak aku? nampak aku utk menolong mereka? takkan sesekali!

tapi..aku jugak perlu menjaga hati-hati org-org yg sayang kan aku? mcm mana? aku betul2 tersepit.aku tak pasti apakah betul apa yg aku buat skrg ni? bukan utk berdendam..cuma semua ni sbg pengajaran kpd mereka aku bukan senang utk dibolakbalikkan lagi seperti sebelum ni..

Ya tuhanku..Kau berikan lah aku kekuatan utk menghadapai semua ujian dari-Mu ini..Aaamin..


0 komen:

Related Posts with Thumbnails