Pages

Followers

24 August 2009

Ramadhan

Hasil Nukilan oleh Lalinkfyza at Monday, August 24, 2009



Assalamua'laikum semua..

Salam Ramadhan Al-Mubarak pada semua..mcm mana pose korang sume? ada ok ker? ke ada ponteng?huhuhuhu..
harap2 sume nye pose la..hihihi..mcm mana pose korang tahun ni erk? Alhamdulillah tahun ni first year aku berpuasa sebagai isteri org..huhuhu..mak..rindunyer kat mak.huhuhu..tak sabar nak balik kg mgu ni nak amik mak bawa dok kl ni.huhuu..sian mama, tinggal sorg jer kat kg selepas arwah abah tak der..adik pulak skrg ni belajar kat kolej kat Pandamaran, Klang..tinggal la mak ani dgn kucingnyer..huhuhu..utk dua hari puasa ni aku kat umah jer..tak der pegi memana pun dgn hubby..dok umah, rehat je..kemas umah yg dah lama tak kemas tue..basuh baju, ngemas bilik skit2..sbb dah lama rasanya tak kemas umah tue sbb masing2 bz jer dgn keja..aku dgn kursus/bengkel/seminar..hubby pulak banyak outstation..walau tak der org pun umah still berhabuk.huhuhu..

Nama pun dua org jer dok umah so..juadah berbuka pun yg simple2 jer la..hubby aku ni tak byk karenah..asalkan ada ayam..apa saja masakan ayam pun tak kesah..huhuhu..mlmnyer pegi terawikh kat surau bawah apartment kami..cuma yg ralat sikit tue bukannyer ape..kat area umah aku ni kawasan cina so ramai la cina..ditambah pulak skrg ni time cina tgh makan sayur..ape lagi bising la dorg ada persembahan la ape..walau mcm mana pun..sedikit pun tak mematahkan semangat kami nak berjemaah terawikh..

Erm..kenape ada gambar cumel kat atas tue erk?gambar ni gambar time majlis pertunangan aku sebulan sebelum abah meninggal dunia akibat pendarahan dalam otak...cumel tak? hihihihi..org dulu2 kalau tunang, lelaki tak yah la dtg..zaman skrg ni dah moden dah..Si Teruna pun dtg gak.hihihihi.. erm..nakciter skit ttg kedatangan bulan mulia kali ni yang disambut meriah oleh rakyat Malaysia..aku dgn hubby pun tak terkecuali..kedatangan Ramadhan kali ni disambut dgn penuh rasa syukur ke hadrat Illahi kerana masih lagi diberi peluang utk menunaikan ibadah puasa pada tahun ini cuma kali ni terasa sedih sgt sbb arwah abah dah tak der..tak der lagi dgr abah ajak pegi terawikh bersama..mama pun sedih gak sbb tahun ni die berbuka puasa sorg2 jer kat umah tanpa ditemani sesape..cuma abg jer balik pada first puasa tue..cian mama..aku kat sini walau berjauhan dari mama pun terasa jugak la tempiasnye sbb aku mmg rapat dgn arwah abah..Al-maklum la..anak perempuan sorg jer dlm umah tue..of course la anak kesayangan abah kan..walaupun arwah tue hanya la abah tiri jer, tp arwah la yang jaga aku dari kecil lagi after my parent divorce..tak der beza pun anak sendiri ke anak tiri ke semuanya sama je..

Ingat lagi aku..aku suka mkn ketam..kalau aku nak blk kg, arwah mesti belikan ketam..katanyer kesian aku kat kl ni tak dpt mkn ketam fresh. kat kl tu mahal~..penah sekali tue aku tgh meeting tetiba da call dr arwah.."pija, abah kat market (pasar) ni..ada ketam..besar..sedapni fresh lagi" sebak gile bila ingatkan..arwah tepon sbb nak gtau pasal ketam tue jer...bila time puasa mcm ni arwah la org paling gembira..yer la, bulan puasa kan bulan melipat gandakan amalan kita..skrg tinggal kenangan la..tiada lagi hilai tawa arwah..mama pun ckp tahun ni tak der la org nak carikan daun palas nak buat ketupat pulut..selalunyer arwah yg buat sume..tp xper..itu semua tak kan patahkan semangat aku disini..

Abah, Semoga roh abah ditempatkan bersama org org yg beriman..Aamin..Al-Fatihah

0 komen:

Related Posts with Thumbnails