Pages

Followers

26 October 2010

"Info: Beware Girls!!!"

Hasil Nukilan oleh Lalinkfyza at Tuesday, October 26, 2010
Hi...Girls.. ....Take care. 

Sumber Dari Seorang Kawan:

Semalam, saya sampai ke ofis agak awal. Jadi saya duduk dululah dalam kereta sambil mendengar lagu.Tiba-tiba, terkejut saya apabila ternampak kereta peronda polis berhenti dibelakang saya. Dengan penuh gaya , seorang polisi datang ke arah saya.

" Selamat Pagi, Cik Kak.."

"Errr selamat pagi"..jawab saya, dengan nada yang terkejut. Tahu yang saya nampak panik, polisi tu tersenyum sambil berkata:

" Selalu ke ofis, memandu sorang diri ke?"..

"Errr.. ya, saya sorang je. Apahal Encik..?"
"Beginilah, saya cuma nak menasihatkan awak saja.
Awak tak buat kesalahan apa-apa, jangan takut.


Cuma...macam yang kita semua tahu, sekarang banyak betul berlaku gejala ragut, rogol, cederakan, bunuh..berlaku kepada wanita. Orang-orang yang tak sihat ni, selalunya akan perhatikan dulu mangsa mereka, beberapa hari sebelum dia nak mengganas".


"Saya nasihatkan awak, jangan terlalu menghias kereta yang boleh menggambarkan sesebuah kereta kepunyaan wanita. Kalau boleh, anak-anak patung dan bunga-bunga, jangan diletak didalam kereta. Biar 'mereka' susah nak membezakan kereta lelaki dan kereta wanita. Lagipun hiasan anak-anak patung ni memang menjadi pemikat kepada mereka-mereka yang suka bersembunyi dicelah kereta, terutamanya dikompleks-kompleks beli-belah untuk mencari mangsa. Sebab mereka tahu, hanya wanita saja yang suka menghias kereta dengan anak patung nih".

"Banyak kes ragut di tempat parking, mendapati penjenayah berada ditepi kereta mangsa, beberapa minit, sebelum mangsa sampai.. Dan salah satu cara mereka nak tahu kereta tu milik wanita atau lelaki, ialah melalui keadaan dan rupa dalaman kereta itu. Jadi berhati-hatilah, jaga diri baik-baik". kata polisi itu lagi sebelum berlalu.

"Terima Kasih encik.." jawab saya, bertambah-tambah pucat. Errrrrrrr... . betul jugak. Tiba-tiba terus perasaan takut menjelma.Sebelum ni tak ada pulak. Memang tak terfikir saya sebelum ni, yang hiasan kereta juga mengundang bahaya. Hmmmm... nampaknya
Hello Kitty, Pooh dan kawan-kawannya tak boleh lagi berjalan-jalan bersama Kancil saya. Kena duduk kat rumah aje.Moral of the story: Hiasan kereta bukan saja menarik kanak-kanak, tetapi juga menarik
penjenayah!!

-> Kepada semua pemandu wanita, JAGA DIRI!! Tolong sebarkan kepada yan tersayang. 

===========================================

Patut lah En.Hubby selalu sgt marah2 saya kalo saya nak letakkan teddy bear ke, pooh ke, gantung2 patung dlm Cik Putih saya.. Ada udang di sebalik batu rupanya.. Thanks to Kak Amyna yang sudi berkongsi cerita ini utk dikongsikan bersama readers2 lain. Thanks yer akak. 


* Kiriman drp: Rizal


Sumber dari Kak Amyna

15 komen:

Amyna on Oct 26, 2010, 3:49:00 PM said...

sama² shafiza.. Sharing is caring :-)

Lalinkfyza on Oct 26, 2010, 4:29:00 PM said...

hihihi yer la tapi tak banyak blogger yang suka @ bagi kebenaran utk saya copy & paste entry nya walaupun utk dikongsikan bersama sama readers yang lain. thanks yer kak :)

nexx on Oct 26, 2010, 5:13:00 PM said...

pas ni try gantung patung tengkorak ker or ala-ala ghotic.. mesti takut owang nak curi kete hehe :p

CIK TOM on Oct 26, 2010, 6:04:00 PM said...

ciktom pun ada baca entry ni dari amyna..nasihat yang bagus!

Ahmad Shafiq Bin Othaman on Oct 27, 2010, 9:04:00 AM said...

hehehe :) beringat sebelum kene, baiknya polis tue :)

Lalinkfyza on Oct 27, 2010, 9:28:00 AM said...

nexxx: akan saya utarakan idea ini kepada En.hubby :)

cik tomato: thanks!~ :)

Lalinkfyza on Oct 27, 2010, 10:18:00 AM said...

shafiq: yer beringat sebelum kena. mencegah lebih baik dari mengubati~

Lydia Miza on Oct 27, 2010, 11:43:00 AM said...

Eii gerun gak..tq sudi share kisah ni ye myna dan fiza..insaf jap.huhuhu

Kak Amy on Oct 27, 2010, 12:34:00 PM said...

salam...

amy pun ada baca entry nie dari cik amyna...good info nasihat yang sangat berguna

Lalinkfyza on Oct 27, 2010, 4:19:00 PM said...

Amy: yer,,saya minta dgn kak amyna utk share info berguna ni dgn readers yang lain. thanks for support me :)

Notami on Oct 27, 2010, 5:56:00 PM said...

salam..bhy jugak ek..jrg org perasan bhy letak patung dlm keta kan..

thanks 4 sharing..pe pon..notami mmg x letak pon patung dlm keta sbb notami laki..hehe

Lalinkfyza on Oct 28, 2010, 8:09:00 AM said...

Lydia : U welcome dear. sharing is caring :)

notami:
tue la pasal perempuan selalunya yang suka letak patung dlm kete mcm saya ni ngeeeee!~ tapi tak pe la notami boleh share hal ni dgn org yang tersayang :)

nazirulhazwan~ on Oct 28, 2010, 8:36:00 AM said...

waahh, bagusnye, nasib baik i x letak patung2 dlm kete i.hehe

Tieah Madian on Oct 28, 2010, 9:00:00 AM said...

Polis yang bertanggungjawab..

Lalinkfyza on Oct 28, 2010, 11:29:00 AM said...

kobEj0rdan~ :
biasanye lelaki jarang nak letak patung bagai dlm kete ni. pumpuan yang suke bende comel comel ni :)

d_tieah:
Alhamdulillah..aman negara kita dirapkannya dgn adanya bantuan polis yang baik mcm ni :)

Related Posts with Thumbnails