Pages

Followers

31 October 2012

The Peak Tram, Hong Kong -Day 1

Hasil Nukilan oleh Lalinkfyza at Wednesday, October 31, 2012

Assalamualaikum w.b.t

Rentetan daripada post ai Hong Kong Trip -Day1, kita sambung lagi cerita jalan-jalan di Hong Kong. After selesai urusan check in di hotel, kami semua menaiki MRT menuju ke The Peak Tram, Hong Kong. Di sini kami pun jalan-jalan lagak spt org Hong Kong juga dgn menggunakan Octopus Card. Mcm kad Touch n Go la kalo kat Malaysia ni. kad ni juga kita boleh guna di mana-mana kedai seperti 7E utk beli barang selagi ada kreadit. Kalo dah habis kreadit boleh top up di MRT Station. Jadi kami gunakan Octopus card ni utk naik MRT menuju ke The Peak Tram.

The Peak Tram merupakan salah satu pusat perlancongan yg terkenal di Hong Kong. Setiap pelancong yang datang melancong ke Hong Kong mesti pegi The Peak Tram. Pelancong yang ingin melihat permandangan Bandaraya Hong Kong boleh menaiki Peak Tram menuju ke Puncak. Kalo kat Malaysia ni mcm kita naik tren ke Bukit Bendera cuma bezanya adalah Peak Tram ni lagi tinggi dan curam daripada Bukit Bendera di Pulau Pinang la. Agak mencabar la pada yang 1st time naik tram ni.

Disini juga ada beberapa butik dibuka seperti Crocs™ , Giordano, Adidas, Hard Rock Cafe Rock Shop dan juga kedai sunglassess serta kedai-kedai cenderamata yang lain dan juga restoren makanan segera seperti Burger King.

Sedikit gambar utk dikongsi bersama :)

Tengah beratur tunggu turn nak masuk The Peak Tram

(^__^)v

Beratur semua kita nak naik tram ramai-ramai

Level 2 ada byk kedai cenderamata tapi ai xbeli pun sbb mahal. tengok je dulu, nak beli nnt kita pegi Ladies Market k!

Ada juga Madame Tussauds Hong Kong tapi ai xmasuk pun. sini banyak patung lilin yang menyerupai celebrity terkenal seluruh dunia.

Dah petang kami berdua menahan kesejukan sebenarnya :)

Ini memang sangat sejuk malangnya kami xbawa plak sarung tangan

:)

:))

Suhu masa ni dianggarkan dalam 8 darjah salsius. Sejukkan??

Semua org xsabar nak turun bawah sbb xtahan sejuk di atas bukit tu..hihihihi.. Kami sempat juga jalan-jalan pusing bandar sambil melihata pemandangan di malam hari di bandaraya Hong Kong.

 Butik dah tutup sbb time ni pun dah pukul 10.30 mlm lebih. One more thing org awam xdibenarkan melepak di tepian butik mcm kita kat Malaysia ni lepak ramai2 kumpul depan butik kan. Nanti akan ada guard datang halau. huhuhu.

Ni wajib singgah dan wajib beli!! hihihi I dapat sepasang t-shirt. hubby plak beli cap je sbb baju utk dia xde saiz. hihih..


Done for our 1st day di Hong Kong.. another 4 days to go utk melawat bandaraya Hong Kong.
later ai update ok. kite pegi lunch dulu. 

0 komen:

Related Posts with Thumbnails