Pages

Followers

19 November 2011

Kehidupan

Hasil Nukilan oleh Lalinkfyza at Saturday, November 19, 2011
Reactions: 
Salam hujung minggu :)) 

Apa perasaan korang apabila : 

  1. Korang dapat tahu membe baik sendiri - makan sekali- kira baik la tu kan dalam diam mengutuk korang di belakang? padahal rasanya ai xde plak buat hal dgn dia. Kenapa la ko nak PHD sgt dgn ai kan padahal selama ini xde plak ai makan duit ko ke menyusahkan ko utk memberi duit kepada ai ke. ko ape hal? Kenape nak sakit hati sgt dgn ape yang ai ade sedangkan ko sendiri tak pernah nak tanya mcm mana ai buat utk dapatkan apa yg ai ada? Btw, rezeki takkan datang bergolek tanpa usaha. Kalo setakat ko nak kutuk belakang, nak berdengki, teruskan la wahai sahabat. takkan ke mana pun dgn sikap tersebut. Ai doakan semoga suatu hari nanti pintu hati kau dibukan oleh Allah utk mengisafi perbuatan kau. aminnn
  2. Ni satu lagi hal. Kau baru masuk kerja goverment. Sebelum ni ko kerja kat kilang. So jgn la bawa budaya kilang tu ke dlm opis ni.(tak semua org kerja kilang tu teruk ek). Maybe sewaktu di kilang tu ko memang terkenal dengan sikap ko suka ampu bos, suka bawa mulut, suka buat cerita sana sini tapi bila dah dapat peluang pekerjaan yang lebih baik ini, ko berubah la ke arah kebaikan. tak payah la nak buat cerita macam-macam kat dlm opis ni. bawa mulut merata utk meraih simpati dari bos. Kadang-kadang kita kena muhasabah diri apa yang tak baik apa yang baik yang kita buat. Jgn la kerana nila setitik rosak susu sebelanga. 
tanpa usaha, kejayaan takkan datang bergolek betul? Jadi usaha lah utk memperbaiki keadaan dan kehidupan kita ke arah yang lebih baik. Bukan sebuk nak berusaha menjaga kain org lain.Kain sendiri pun dah carik , x payah sebuk la nak jaga kain org. betul? 

kadang-kadang ai tak paham dgn segelintir manusia ni yang pantang tengok kesenangan org lain. Bila kita pakai lebih sikit org cakap la kita riak la, nak menunjuk la.. heellloooooo.. ade ai kaco duit korang ke? ade ai minta duit dgn korang ke? hadoiii susah kan kalo ade org yang perangai mcm ni. kalo ade pun, ai pakai duit hubby ai jer pun :p 

Setiap hari ai berdoa, semoga Allah merahmati dan membuka pintu hati org-org ini supaya menuju ke arah kebaikan.. Aminnn.. Wallahualam.. 


Thanks to i luv islam.com 


2 komen:

ashbiesofiany on Nov 21, 2011, 1:37:00 PM said...

no 2 tu dah tau..i guess who's the first? me aaa?? oh no!!

Lalinkfixa on Nov 21, 2011, 3:12:00 PM said...

bukan akak laaaa.. akak sentiasa terbaik di hati saya :))

Related Posts with Thumbnails