Pages

Followers

16 March 2011

Alhamdulillah

Hasil Nukilan oleh Lalinkfyza at Wednesday, March 16, 2011

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah..Syukur ke hadrat Illahi di atas limpah kurnia rezeki dari-Nya. Saya amat-amat bersyukur dengan segala rezeki yang dilimpahi oleh-Nya buat kami sekeluarga. Baik dari saya dan suami, keluarga saya, keluarga dari sebelah mertua, segalanya dalam keadaan baik dan kami semua amat bersyukur dengan rezeki yang kami ada. Bukan lah kaya-raya seperti tokey Ferari, tetapi apa yang kami ada cukup untuk membuat kami berasa selesa untuk menjalani kehidupan di atas muka bumi ciptaan Allah s.w.t 

Adat manusia, lumrah alam. Setiap kegembiraan yang kita dapat pasti ada kedukaan yang kita terima. Lumrah alam bukan? Kehidupan ini kita akan lalui segala suka, duka, gembira, sedih, bahagia, bergaduh itu semua ada resam kehidupan selagi kita bernafas dan selagi kita bergelar manusia. 

Ada pihak yang kurang senang apabila melihat kegembiraan orang lain. Ada pihak yang menyokong kegembiraan serta perubahaan yang hendak dilakukan dalam hidup kita dan ada pihak jugak yang kurang senang dalam erti kata lain bersifat hasad dengki dengan kelebihan yang kita ada. Apapun yang terjadi, segalanya kembali pada niat asal kita. Kalau baik niat kita, baik la jadinya. Kalau jahat niat kita, jahat la jadinya. Segalanya terpulang pada hati kita. Sejauh mana keikhlasan dari hati kita.

Sama juga dalam konteks berkawan. Kalau niat kita nak menjadikan kawan kita baik, InsyaAllah Allah itu Maha Mengetahui lagi Maha Mengasihi. InsyaAllah Dia akan membimbing kita ke arah kebaikan. Dan jika niat kita berkawan itu adalah sebaliknya maka sebaliknya juga la yang terjadi. InsyaAllah, Allah takkan merestui niat buruk kita terhadap kawan kita. 

Kebelakangan ini, banyak kejadian yang mengajar saya erti persahabatan dan keihlasan hati. Saya anggapkan itu adalah jalan kebenaran yang ditunjukkan oleh Allah s.w.t supaya saya lebih berhati-hati dalam berkawan di masa hadapan. Terima Kasih Ya Allah..Aku amat bersyukur di atas petunjuk dari-Mu.


Notakaki: Saya berdoa semoga Allah melembutkan pintu hati kamu dan sedar atas kesilapan yang kamu lakukan selama ini serta cepat-cepat berubah ke arah yang lebih baik. Ammeennnn..  




1 komen:

sHi Ma on Mar 16, 2011, 1:12:00 PM said...

apa yg berlaku mesti ada sebabnya, moga "dia" di beri petunjuk dari yg ESA...

Related Posts with Thumbnails